Regulamin


Regulamin Rezydencji Biały Jar 


Dyrekcja hotelu będzie Państwu bardzo wdzięczna za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości. 

PRZEDMIOT REGULAMINU 
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej, w szczególności poprzez dokonanie rezerwacji i/albo zapłaty zadatku lub całej należności za pobyt w hotelu. Dokonując w/w czynności gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki regulaminu. 
2. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Rezydencji Biały Jar 
3. Regulamin dostępny jest do wglądu na ścianie obok recepcji, a także możliwy do otrzymania w recepcji hotelu oraz do pobrania ze strony www.bialyjar.pl 
4. Opiekunem gości jest recepcja hotelowa, tel. 75 761 89 51. 
DOBA HOTELOWA 
1. Pokój w Rezydencji Biały Jar wynajmowany jest na doby. 

2. Doba hotelowa trwa od godziny 14.00 w dniu przyjazdu do godziny 11.00 w dni wyjazdu. W sezonie wysokim możliwości późniejszego rozpoczęcia doby najpóźniej od godziny 16.00. 
3. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w recepcji do godziny 10:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju. Rezydencja Biały Jar uwzględnia życzenia przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości. 
4.W przypadku niepoinformowania Recepcji o zamiarze późniejszego przybycie do hotelu jak godzina 16.00 Recepcja może dokonać sprzedaży zarezerwowanego pokoju innym Gościom. 

USŁUGI I USŁUGI DODATKOWE 
1. Rezydencja Biały Jar ma obowiązek zapewnić: 
- warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa, 
- bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie tajemnicy informacji o Gościu, 
- profesjonalną i uprzejmą obsługę, 
- sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń w przypadku zgłoszenia tego do recepcji, 
- w miarę posiadanych możliwości udostępnić inny pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodności, gdy występujące w pokoju usterki nie będą mogły być usunięte, 
- miejsce parkingowe na monitorowanym parkingu. 
2. Na życzenie Gościa Rezydencja Biały Jar świadczy nieodpłatnie następujące usługi: 
- udzielania informacji związanych z pobytem i podróżą, 
- budzenie o wyznaczonej godzinie. 
3. W celu zapewnienia wszystkim Gościom bezpieczeństwa i spokojnego pobytu, cisza nocna obowiązuje od godz. 22:00 do 6:00. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę. 
4. Recepcja hotelowa pozostaje do dyspozycji gości od 8:00 -22:00, 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI 
1. Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia, nienaruszającym ich funkcjonalności i i bezpieczeństwa korzystania, Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach i ich wyposażeniu. 
2. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych w Rezydencji Biały Jar, powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających Go osób . 
3. Przed zdaniem kluczy obsługa ma prawo dokonać przeglądu pokoju w obecności Gościa (846-849 KC). 
4. Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien zgasić światło, sprawdzić zamknięcie drzwi, a klucz pozostawić w recepcji. W przypadku zamka na kartę Gość pozostawia kartę w recepcji. W przypadku zagubienia karty do zamka Gość uiszcza za nią opłatę w wysokości 50 zł. 
5. Gość nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę. 
6. Osoby nie zameldowane w Rezydencji Biały Jar mogą przebywać w pokoju od godziny 10.00 do 22.00. W przypadku niezastosowania się do tego wymogu Gość zameldowany będzie musiał uiścić opłatę dodatkową w wysokości 100% stawki dobowej. 
7. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe bezwzględnie zabronione jest palenie tytoniu, używanie w pokojach grzałek, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń, nie stanowiących wyposażenia pokoju. Nie zastosowanie się do zakazu, spowoduje obciążenie rachunku Gościa pokryciem kosztów związanych z chemicznym czyszczeniem wykładzin, firan, pościeli w kwocie 500zł /złamanie zakazu palenia/. 
8. Na terenie Rezydencji Biały Jar i wokół obiektu z wyłączeniem pokoi obowiązuje zakaz spożywania alkoholu nie zakupionego w barze hotelowym. Złamanie tego zakazu wiąże się z dodatkową opłatą 100 zł za każdorazowe jego złamanie. 
9. Na terenie Hotelu dzieci w wieku poniżej 12 lat powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponosić będą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania dzieci. 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU 
1. Hotelowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do Hotelu w razie opóźniania się Gościa z uregulowaniem płatności za pobyt lub nieuregulowania należności za świadczone usługi. 
2. Rezydencja Biały Jar może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin wyrządzając szkodę w mieniu obiektu lub gości, szkodę na osobie gości, pracowników lub innych osób przebywających w Rezydencji Biały Jar albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt gości lub funkcjonowania obiektu. 
3. Hotel nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli przedmioty te nie zostaną oddane do depozytu w recepcji. 
4. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu hotelowego przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniężnych, przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu oraz przedmiotów wielkogabarytowych, przekraczających możliwości przechowania w depozycie hotelowym. 
5. Rezydencja Biały Jar ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez korzystające z jej usług osoby w zakresie określonym przepisami art. 846-849 kodeksu cywilnego, o ile strony nie postanowiły inaczej. Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu. 
6. Rezydencja Biały Jar nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do gościa, 
przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt, niezależnie od tego czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu hotelowym lub przed drzwiami frontowymi Hotelu. 

WARUNKI REZERWACJI, POBYTU ORAZ ICH ANULACJI 
1. Warunkiem potwierdzenia rezerwacji jest dokonanie wpłaty zadatku, wpłata powinna posiadać adnotację - zadatek. Każda inna forma opisania wpłaty będzie traktowana bez względu na jej zapis jako zadatek. Pozostała część kwoty płatna najpóźniej w dniu przyjazdu w momencie zameldowania płatne gotówką w recepcji. Zadatek wynosi 30% wartości pobytu. W okresie Świąt oraz Długich Weekendów, na które przygotowane są specjalne pakiety zadatek wynosi 50 % wartości pobytu. W przypadku rezygnacji z pobytu zadatek jest bezzwrotny. 
2. Zmiany terminu pobytu można dokonać na 14 dni przed datą przyjazdu, z wyłączeniem pakietów specjalnych przygotowanych na Święta oraz Długie Weekendy. 
3. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie jego trwania Hotel nie zwraca opłaty za dany pobyt. 
4. Dokonujesz rezerwacji, a my dokonujemy rezerwacji wstępnej. W ciągu 12 godzin otrzymasz informację o dostępności i terminie i sposobie wpłaty. Wpływ płatności na konto w określonym w rezerwacji wstępnej terminie jest gwarantem rezerwacji. 

VOUCHERY 
1. Klient otrzymuje możliwość wyboru oferowanych Voucherów Kwotowych i Voucherów Pakietowych. 
2. Voucher może być wykorzystany tylko jednorazowo - Voucher nie może być wykorzystany podczas kilku realizacji, np. kilku pobytów w zakresie wybranej przez Osobę Zamawiającą kwoty. 
3. Voucher wystawia się na określoną kwotę lub pakiet oraz na określony termin do wykorzystania. Istnieje możliwość jednorazowej zmiany wybranego terminu vouchera najpóźniej 10 dni przed datą przyjazdu. 
4. Kwota Vouchera nie może zostać zamieniona na gotówkę, zarówno w całości, jak i częściowo. 
5. Okres ważności Vouchera nie może zostać przedłużony, a niewykorzystanie Vouchera przez obdarowanego nie może stanowić podstawy do żadnych roszczeń wobec Rezydencji Biały Jar. 
6. Rezydencja Biały Jar nie odpowiada za zniszczone lub zagubione Vouchery. 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE 
1. Parkowanie samochodu na terenie hotelu jest dozwolone tylko w miejscach do tego wyznaczonych. 
2. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju będą odesłane na adres wskazany przez Gościa na jego koszt, w przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji, obiekt przechowa te rzeczy przez dwa miesiące. 
3. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, Hotel Rezydencja Biały Jar może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Hotelu. 
4. Pozostałe kwestie reguluje Kodeks Postępowania Cywilnego. 

 

REGULAMIN REZERWACJI ONLINE

I. Proces Rezerwacji OnlineRezerwacja poprzez system rezerwacyjny odbywa się w następujący sposób:

1. Klient otrzymuje możliwość wyboru oferowanych pakietów oraz standardowych noclegów, które przedstawione są w panelu rezerwacyjnym.
2. Po zapoznaniu się z zawartością i ceną pakietu Klient może wybrać termin wybranego pokoju i opcje dodatkowe lub pakietu pobytowego.
3. Po wyborze Oferty Klient przechodzi do kolejnego kroku - formularza, w którym wypełnia swoje dane osobowe oraz swoje uwagi dotyczące rezerwacji.
4. Po uzupełnieniu danych Klient może dokonać wpłaty zaliczki poprzez na jeden z wybranych sposobów:
* kartą kredytową (Visa, Mastercard, Eurocard, JCB, Diners Club, Polcard)
* Płatności elektronicznym przelewem bankowym (mTransfer, Płacę z Inteligo, MultiTransfer,
Przelew24)
* standardowym przelewem bankowym
(*Transakcje kartą kredytową i e-przelewem są realizowane za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego Dotpay.*)
4a. Przy wybraniu jednej z pierwszych dwóch opcji Klient przekierowany na stronę umożliwiającą wpłatę Zaliczki poprzez System Obsługi płatności Dotpay. Autoryzacja danych następuje przez połączenie się z systemem Dotpay za pomocą szyfrowanego 128 bitowego protokołu. Po przyjęciu wpłaty przez System Dotpay Klient zostaje automatycznie powiadomiony emailem o potwierdzeniu wpłaty i dokonaniu rezerwacji - E-mail zawierał będzie: dane klienta, nazwę hotelu, opis oferty, całkowitą cenę pobytu, wpłaconą zaliczkę oraz kwotę do dopłaty w hotelu. Pozostałą kwotę za zakupiony pobyt Klient wpłaca w Hotelu. Jako podstawę wpłaty zaliczki oraz rozliczenie pozostałej kwoty należy przedstawić w recepcji e-mail Potwierdzający Rezerwację.
4b. W przypadku wyboru przez Klienta trzeciej opcji (zapłać przelewem bankowym lub zapłacę poźniej) - Klient otrzymuje emailem potwierdzenie Rezerwacji Wstępnej, która będzie Potwierdzona PO wpłacie zaliczki, którą to można wpłacić standardowym przelewem bankowym lub systemem online. Rezerwacja utrzymana jest jako Wstępna przez 48 h od momentu dokonania rezerwacji i może być anulowana jeśli w tym czasie nie wpłynie zaliczka. Po wpłacie zaliczki Klient otrzyma emaila potwierdzającego rezerwację, który należy przedstawić w recepcji hotelu celem pełnego rozliczenia.Ia. Rezerwacje Na Zapytanie
W przypadku braku dostępności pokoju online może być zaoferowany Klientowi pokój Na Zapytanie.
Klient po wypełnieniu formularza otrzyma emailem potwierdzenie dostępności terminu ( lub jego braku ) oraz informacje o sposobie wpłaty zaliczki. Klient może wpłacić zaliczkę kartą kredytową, elektronicznym przelewem bankowym lub standardowym przelewem bankowym. Rezerwacja będzie potwierdzona w momencie wpłaty zaliczki. Po wpłacie zaliczki Klient otrzyma emaila potwierdzającego rezerwację, który należy przedstawić w recepcji hotelu celem pełnego rozliczenia.

II. Opłaty oraz Anulacja Rezerwacji
1. Klient wpłaca wyliczoną Zaliczkę w jeden z dostępnych w systemie trzech sposobów, pozostałą część dopłaca po przyjeździe do Hotelu.
2. Klient nie ponosi żadnych kosztów wynikających z wykonania transakcji Rezerwacji.
5. W przypadku Anulacji Rezerwacji, która nastąpi najpóźniej na 10* dni przed datą rozpoczęcia pobytu Anulacja jest bezpłatna. Hotel zobowiązany jest w terminie 21 dni do zwrotu pełnej kwoty zaliczki.
4. W przypadku Anulacji Rezerwacji poniżej 10 dni przed datą przyjazdu zaliczka pozostaje w
Hotelu. Anulacje w takim terminie wiążą się z utratą pełnej kwoty wpłaconej Zaliczki.
* w okresach wysokiego sezonu, hotel ma prawo do zmiany opłat oraz anulacji rezerwacji, po
uprzednim poinformowaniu Gościa.

III. Ustalenia Końcowe
1. Klient jest odpowiedzialny za prawidłowe wypełnienie danych w formularzu rezerwacyjnym.
Hotel nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowy wybór terminu przyjazdu lub wyjazdu lub błędne wypełnienie formularza danych przez Klienta.
2. Za prawidłową obsługę pobrania kwot rezerwacyjnych odpowiedzialny jest system płatności elektronicznych Dotpay.pl
3. Hotel oraz firma obsługująca serwis rezerwacji online nie ponosi odpowiedzialności za niedostępność systemu wynikłych nie z ich winy i innych czynników niezależnych.

IV. Dane Osobowe
1. W trakcie dokonywania Rezerwacji Pakietu przez Hotel Rezerwujący wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych serwisu. Dane te będą wykorzystywane wyłącznie w celu umożliwienia przeprowadzenia pełnego procesu Rezerwacji oraz celów marketingowych zgodnie z przepisami umowy z dnia 28.09.1997 o ochronie danych osobowych.
2. Administratorem danych osobowych jest Riesengebirge Adventure S.C., ul. Konstytucji 3 Maja 79, 58-540 Karpacz, NIP: 6112685325.

V. Akceptacja RegulaminuZaznaczenie opcji Zapoznałem się z Regulaminem oznacza, iż Klient rozumie i wyraża zgodę na warunki w niej umieszczone. Brak akceptacji Regulaminu spowoduje brak możliwości Rezerwacji.

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI RODO I ZASADY DZIAŁANIA SERWISU

I.Właścicielem hotelu i  administratorem danych osobowych jest:Riesengebirge Adventure S.C., ul. Konstytucji 3 Maja 79, 58-540 Karpacz, NIP: 6112685325.

II.Administrator danych informuje, iż podane dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), nazywane w skrócie RODO.

III.Zbierane są jedynie dane osobowe niezbędne do dokonania rezerwacji pobytu, oraz wykonania kompleksowej usługi hotelowej.

IV.Podanie przez Klienta danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne w celu wykonania rezerwacji pobytu i usługi hotelowej.

V.Dane zbierane są podczas:- procesu rezerwacji przez stronę internetową - procesu rezerwacji wykonywanej osobiście w hotelu, drogą telefoniczną lub mailową, a także w trakcie meldowania gościa w hoteluDane mogą zostać pozyskane również od naszych partnerów z portali rezerwacyjnych (Booking.com , HRS, organizatorów imprez, itp. ), jeśli wyrażona została na to zgoda.

VI.Podczas rezerwacji przez stronę internetową zbierane są następujące dane:a) Imię i Nazwiskob) Adres ( ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto, kraj zamieszkania)c) Numer telefonud) Adres e-mail
 2. Podczas rezerwacji dokonywanych osobiście, drogą telefoniczną lub mailową a także meldowania Klienta w hotelu zbierane są następujące dane :a) Imię i Nazwisko;b) Adres ( ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto);c) Numer telefonu;d) Adres e-mail;e) Dane przedsiębiorstwa wraz z nr NIP (w przypadku wystawiania f-ry VAT na przedsiębiorstwo);f) Nr rejestracyjny pojazdu należącego do Klienta (w przypadku korzystania z parkingu hotelowego);g) Nr dokumentu tożsamości.

3. Dane dzieci takie jak imię, nazwisko, narodowość i data urodzenia zbierane są wyłącznie od ich rodziców lub opiekunów prawnych w celu ustalenia ich wieku i przysługujących im zniżek, oraz w celach statystycznych (obowiązek GUS i opłata klimatyczna).

4. Podczas korzystania ze stron internetowych hotelu pobierane są automatycznie dodatkowe informacje ( adres IP przypisany do komputera z którego nastąpiło wejście na stronę hotelu, zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, rodzaj systemu operacyjnego). 

VII.Zebrane dane wykorzystywane są do następujących celów:

1. Wypełniania zobowiązań względem Klientów.

2. Obsługi rezerwacji pokoi i wniosków dotyczących zakwaterowania: tworzenie i przechowywanie dokumentacji prawnej zgodnie ze standardami księgowości.

3. Obsługi pobytu Klienta w hotelu: - monitorowanie korzystania z usług (Wellness SPA, masaże, itp.)- zarządzanie dostępem do pokoi,- wewnętrzne zarządzanie listami Klientów, którzy zachowali się niewłaściwie podczas pobytu w hotelu (zachowanie agresywne i antyspołeczne, naruszenie warunków umowy z hotelem, naruszenie zasad bezpieczeństwa, kradzież, wyrządzenie szkody i wandalizm, problemy przy płatności).

4. Poprawy obsługi hotelowej, a szczególnie: - przetwarzania danych osobowych Klienta w ramach programu marketingowego – w celu prowadzenia działań marketingowych, promocji marek i lepszego poznania wymagań i życzeń Klienta,- lepszego dostosowania produktów i usług do wymagań Klientów,- dopasowanie ofert handlowych i wiadomości o promocjach przesyłanych Klientowi,- informowanie Klienta o specjalnych ofertach i nowych usługach hotelu.

5. Zarządzanie relacjami z Klientami przed pobytem, w trakcie i po: - obsługa programu lojalnościowego,- operacje segmentacji w oparciu o historię rezerwacji i preferencje Klienta – w celu przesyłania Klientowi dostosowanych wiadomości,- tworzenie statystyk i obliczanie wyników handlowych, a także prowadzenie sprawozdawczości,- zapewnienie danych kontekstowych wykorzystywanych przez narzędzie proponowania ofert, gdy Klient odwiedza internetową stronę hotelu lub rezerwuje hotel,- wysyłanie newsletterów, promocji oraz ofert usług turystycznych i hotelowych, a także telefoniczny kontakt z Klientem,- obsługa wniosków dotyczących anulowania subskrypcji, promocji, ofert turystycznych i ankiet,- branie pod uwagę prawa do sprzeciwu.

6. Poprawa usług hotelu, a w szczególności: - obsługa skarg i zażaleń,- oferowanie Klientowi korzyści z tytułu programu lojalnościowego.

7. Zapewnienie bezpieczeństwa i usprawnienie korzystania ze stron internetowych hotelu w tym: - poprawy nawigacji,- wdrażanie środków zabezpieczających i zapobiegających oszustwom.8. Zapewnienie zgodności z przepisami prawnymi (np. w zakresie przechowywania dokumentów księgowych).

VIII.Bezpośredni dostęp do danych osobowych Klientów mają jedynie uprawnieni pracownicy hotelu, oraz Podmioty przetwarzające z którymi zawarto odrębne umowy (podwykonawcy świadczący usługi dla hotelu). Dane mogą zostać również udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

IX.Rezydencja Biały Jar podejmuje właściwe środki techniczne i organizacyjne, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, w celu zapewnienia maksymalnej ochrony danych osobowych  Klientów.

X.Kiedy Klient podczas rezerwacji przekazuje dane karty kredytowej, przekierowywany jest na stronę akceptanta kart płatniczych który zapewnia bezpieczeństwo przeprowadzanej transakcji. 

XI.Klientom Rezydencji Biały Jar przysługuje prawo dostępu do treści danych, ich poprawiania, prawo do przenoszenia danych, oraz prawo otrzymania kopii danych osobowych przetwarzanych przez hotel. Ponadto prawo wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, żądania ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia, oraz prawo do bycia zapomnianym w przypadku przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.

XII.Dane zebrane na potrzeby świadczenia usług hotelarskich będą przetwarzane przez okres określony w przepisach prawa, a w przypadku danych zebranych na podstawie zgody do czasu jej odwołania.

XIII.Dane pozyskane z monitoringu usuwane są maksymalnie po 14 dniach od daty ich rejestracji.

XIV.W przypadku stwierdzenia, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

XV.Kontakt z osobą odpowiedzialną za ochronę danych osobowych możliwy jest w siedzibie hotelu, lub za pomocą skrzynki mailowej recepcja@bialyjar.pl 

XVI.Polityka Cookies:

1. Serwis korzysta z plików cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.

4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;- określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookies wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics.

10. Pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.

11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

12. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Uwaga: wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.

XVII.Rezydencja Biały Jar rezerwuje prawo do zmieniania, modyfikowania lub poprawiania niniejszej polityki w dowolnym momencie.